söndag 1 mars 2009

Träningsmatcher och nytänkande

Då är det igång, den långa perioden med matcher och tuff träning innan serien börjar. Det känns som vi är på rätt väg, men jag måste säga att det är lång väg kvar. Bara för att man vinner några träningsmatcher så får inte kammen växa för mycket. Det är spännande att lägga om sin syn på matcher och träning efter så många år.
I år så försöker jag trimma laget och lagdelar mer än jag gjort tidigare, förut har spelaren varit mer i centrum, men nu är det laget som är det. Jag tror inte det finns något facit , men jag är glad att jag vågar ändra ett tidigare lyckat koncept.

Men som jag sagt så bygger inte detta projekt på ngn enskild person, alla måste dra sitt strå till stacken. Ingen är oumbärlig, därför kommer jag att åka bort en vecka nu och då hoppas man ju att spelare och ledare fortsätter på den inslagna vägen.
Man kan bara inte missa ett sådant här tillfälle. Det kommer ett reportage senare i veckan från andra sidan jordklotet.

Inga kommentarer: