lördag 7 mars 2009

Dag 4 i ett varmt Florida




Återigen krossade man alla kompisar i golf. Man ska kanske vara lite försiktig med vad man skriver här,men sanningen är att det gick bra för mig ännu en dag.
En ny sänkning av mitt hcp, nu till 12.4.
Golf är inte svårt utan bara en utmaning av det mentala spelet emellan två spelare.
Banan var svår och krävande i vissa stycken. Vädret var det varmaste som vi haft och sällskapet var bara underbart.
Nu måste man bara vara lugn tills imorgon när den stora Matchen emot Tony Pölder kommer att ske. Vi har en viss hatkärlek som kan vara jobbig för omgivningen, men jag ska vara så tyst som en soptunna.
Återkommer snart med resultat och reportage.
Det var skönt att höra att killarna i ASK gjorde en så solid insats mot Tranås, resultatet var visst lite missvisande. Jag tror att dom klarar sig själva snart, bara dom fortsätter vad dom har börjat på. Röm byggdes inte på en dag.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Du verkar verkligen må fint och ÖDMJUKHETEN är det ju inget fel på som vanligt. Jag ser fram emot "min" nya golfklubba från outleten för du hade ju köpt lite presenter till vännerna... ;-)
/Klippan #2

Unknown sa...

12.4 i HCP! Då är du snart nere på en annans nivå..
Kan bli jämt på klubbmästerskapen i sommar.
Malmbäcksmatchen blir på Osndag kväll..