söndag 1 mars 2009

Hanne Boel

För ett tag sen var jag i Norge, nämligen i Fredrikstad. Laget som fick silver i Tippeligan. Där tränar Grönhagen många svenska spelare bland annat Andreas tegström från Husqvarna FF.Vilken stadion de har och vad de satsar i dessa finanstider.
Jag hälsade på min vän Tore Tvete, vi två träffades under det ljuva 80-talet i Portugal.
När man har varit där så behöver man i alla fall inte frysa om fötterna. han sponsar alltid mig med tjocka ull sockor och ull tröjor.
Han hade två biljetter till en konsert med Hanne Boel, berest som jag är så trodde ja att hon var norska tills Mona upplyste mig om att hon var danska. Ja ja man kan ju inte allt.
Tillbaka till konserten, den var så himla bra,. Hon hade med sig 9 killar i bandet, det svängde som i gamla tider. Jazz , Soul, blues eller ngt anat var det.

Inga kommentarer: