fredag 6 mars 2009

Golf är härligt

Efter ytterligare en dag med varmt väder och ca 28 grader i skuggan, så hände det som aldrig har hänt på denna resan. Jag sänkte mitt handicap i golf efter en runda där jag avslutade med sju raka par. Fantastiskt och härligt att i denna samlingen kunna prestera så bra under press.
Jag menar att press från kompisar är inte så lätt att hantera. Killar som retar, psykar etc med glimten i ögat självklart är ngt som man får stå ut med.
Då kanske det är många som säger (det gör dom här) att jag är en riktig retsticka och jobbig kille i motgång. Vem vet?

Detta är ngt som jag har längtat till, nämligen att få åka iväg med sju st som det är denna gången, till en varm och solig plats. Spela golf när den är som bäst. Tillhöra ett lag som utmanar ett annat lag .
Men som alla vet så är det i framgång som man måste vara det som många fotbollspelare, tränare och affärsidkare glömmer ibland.
Ö D M J U K H E T inför sig själv och andra.

Nu ska vi strax dra iväg till en ny bana igen, kanske man kan fortsätta sdin väg emot att bli SINGEL.

Inga kommentarer: