torsdag 18 december 2008

Den mörka November himlen.

Det var länge sedan man satt här för att delge sina tankar om livet och kanske mest om sin fotboll. Jag har precis som många andra fått en liten mörk tid i den mörka månaden november. Mina tankar har varit överallt utom i min blogg. Det har hänt så många saker och möten att man har fått koncentrera sig bara på detta.
Följande är dock sant , vi flyttar hem 5 januari. Vi börjar vår resa hem med att vi får äran att åka med Hurtigruten till Trondheim ett dygn. Det är så billigt som 4300 sek .
Fotbollen har flytit på fast jag inte ska vara kvar. Killarna har tränat och tagit små steg framåt även under denna delen av träningen.
VI vann baron cup(en lokal inomhuscup) med en blandning av några rutinerade spelare och mina talanger. VI slog ett ihopplockat kändislag med några juniorlandslagsspelare, men vi visade i finalen att vi var bäst. Hämtade upp ett underläge med 1-4 till seger med 5-4. UNDERBART...

Det känns lite konstigt att åka hem innan uppdraget är utfört, men det finns säkert en mening med det oxå. Man måste bara se framåt och ge järnet.

In i det sista så tränar jag olika lag för att sprida min syn på hur fotboll ska tränas. Har tränat flera flicklag 11- 14 år. Man ville även använda min kunskap inom Handboll, där har man ju fått några tips från min mentor Kenneth Mattelin. Det gjorde succe bland ungdomarna som bara suger åt sig all kunskap och nya övningar.

Inga kommentarer: